Inloggen Personeel
Inloggen
Ouders
Outlook
  • WELKOM
    •  
  • SCHOOL ALGEMEEN
    • TALITA KOEMI
      •  
    • ALGEMEEN
      • AANMELDINGSPROCEDURE
      • SCHOOLTIJDEN
      • VAKANTIEROOSTER
      • VERLOFREGELING ONDERWIJS
      • VERLOFVERZOEK LEERLINGEN
      •  
    • VISIE
      •  
    • ORGANISATIE
      • HET TEAM
      • THERAPIE
      • ZORG BINNEN ONDERWIJS
      • MEDEZEGGENSCHAP
      • OUDERVERENIGING
      • ONDERWIJSGROEP PUNT SPECIAAL
      •  
    • LEERROUTES
      •  
    • SCHOOLGIDS
      • SCHOOLGIDS SO
      • SCHOOLGIDS VSO
      •  
    • PARTNERS BREDE SCHOOL
      • DICHTERBIJ
      • DRIESTROOM
      • 'S HEEREN LOO
      • SPONSOREN
      • KANSPLUS
    • COMMISSIE VAN BEGELEIDING
    • KLACHTENREGELING
  • SPECIAAL ONDERWIJS
    • GROEPEN
    • VAKKEN
    • ONDERSTEUNINGSARRANGEMENTEN
  • VOORTGEZET SPECIAAL ONDERWIJS
    • ALGEMEEN
    • GROEPEN
    • VAKKEN
    • STAGE
    • LEERROUTES
    • ONDERSTEUNINGSARRANGEMENTEN
  • CONTACT
    • BEREIKBAARHEID
    • LINKS
    • VACATURES & STAGIAIRES
    • ZIEK EN BETER MELDEN
    • SOCIAL SCHOOLS

Aanmeldingsprocedure

Kennismaken

Kennismaken met de school en het ZML onderwijs is op afspraak het hele jaar door mogelijk. Voor het Speciaal Onderwijs kunt u hiervoor contact opnemen met onze intern begeleider Joyce van de Langenberg of met onze gedragswetenschapper Eline Arnoldi. Voor het Voorgezet Speciaal Onderwijs kunt u hiervoor contact opnemen met onze intern begeleider Britt van Buren of met onze gedragswetenschapper Metina Fransen.

Aanmeldprocedure

Als de school of (zorg)instelling aangeeft dat uw kind in aanmerking komt voor onderwijs aan leerlingen die zeer moeilijk lerend zijn (ZML-onderwijs), kan uw kind in aanmerking komen voor plaatsing op Talita Koemi. U kunt een afspraak maken voor een oriëntatiegesprek waarin de trajectbegeleider met u de mogelijkheden voor plaatsing van uw kind binnen onze school aangeeft. Bovendien krijgt u meer informatie over onze school en een korte rondleiding. De aanmelding voor 'Het beste uit twee werelden' en Foooocus verloopt ook via het zorgteam van onze school.

Wanneer uit het oriëntatiegesprek blijkt dat er interesse is voor onze school, wordt met uw toestemming informatie opgevraagd bij de huidige school of zorginstelling. Indien nodig vindt er een observatie plaats of draait de leerling een moment mee in een groep van Talita Koemi.

De commissie van begeleiding bepaalt, op basis van de beschikbare informatie, of de leerling plaatsbaar is binnen onze school; is er een groep beschikbaar die kan voorzien in de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte van de leerling. Om toegelaten te kunnen worden tot het (V)SO is naast een schriftelijke aanmelding van ouders/verzorgers tevens een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) van het samenwerkingsverband noodzakelijk.

Voor leerlingen die plaatsbaar zijn en beschikken over de juiste TLV, kan een startdatum bepaald worden. Leerlingen die niet beschikken over een (passende) TLV daarvoor wordt door de huidige school of de trajectbegeleider van Talita Koemi, in samenspraak met ouders, een TLV aangevraagd. Deze procedure kost tijd en voor de leerling wordt een startdatum bepaald, wanneer de TLV is afgegeven.

Leerlingen die vanaf het begin van het nieuwe schooljaar willen starten, moeten vóór 1 april schriftelijk zijn aangemeld. Voor aanmeldingen die na 1 april worden aangemeld, kunnen wij niet de garanderen dat de leerling kan instromen bij de start van het nieuwe schooljaar.

Startgesprek

Als een kind op onze school aangemeld is, hebben we een warme overdracht met de vorige school. Daarnaast beschikken we over het dossier van de leerling van de school van herkomst. Hierbij kijken we naar het totale functioneren en we proberen zicht te krijgen op stimulerende en belemmerende factoren. Alle bevindingen vatten we samen in een startdocument. Het startdocument bespreekt de commissie van begeleiding, samen met de nieuwe leerkracht en ouders in een startgesprek. 

Evaluatiegesprek

Na een periode van 6 weken na instroom, vindt er een evaluatiegesprek plaats tussen leerkracht en ouders. Hierbij worden de bevindingen van de eerste 6 weken met elkaar besproken. Daarnaast wordt het perspectief op de lange termijn bekeken. We hebben een ontwikkelingsprofiel opgesteld, waarbij een inschatting wordt gemaakt welke leerdoelen de leerling kan gaan halen. Hiervoor worden een aantal factoren meegenomen zoals intelligentie, sociaal-emotioneel functioneren, schoolse vaardigheden en praktische vaardigheden.

Uiteindelijk wordt er besproken en vastgesteld in welke leerroute uw zoon/dochter wordt geplaatst.

NIEUWS

  • Maandkalender juni 2022
  • Maandkalender Mei 2022

  • Punt Speciaal gebruikt ZIVVER voor het veilig versturen van privacygevoelige informatie